De basis en kern van CreatiefPlaza wordt voornamelijk gevormd door oprichter en bedenker John van Rems. Vanuit jarenlange ervaring bij middelgrote en grote reclamebureaus ontstond steeds meer de behoeft om af te wijken van het bestaande concept van reclamebureaus. Verzameling van krachten per project en flexibiliteit was het sleutelwoord in tegenstelling tot het logge instituut bureau met zijn zware overhead. Alleen betalen voor de inspanningen en werkzaamheden. Een transparant financieel beleid waar wie wat doet en wie wat dan kost. Alleen de beste inzetten op een project en daar dan ook duidelijke financiële afspraken voor maken. Vanuit een netwerk van specialisten worden bij elk project die juiste partner gekozen om een maximaal resultaat te realiseren. Inmiddels is ons netwerk dusdanig uitgebreid dat we kunnen putten uit een grote diversiteit aan specialisten die specifiek kunnen worden ingezet.
De kern verantwoordelijke
Als oprichter en mede eigenaar van een reclamebureau in het verleden en interim Creative Director bij nationale en internationale reclamebureaus heb ik mijn analytisch vermogen sterk weten te ontwikkelen. Advisering vormt een steeds belangrijker aspect in mijn dagelijks werk. Natuurlijk, in design blijven mijn roots liggen maar vanuit de visie dat “vorm volgt functie”.