Creatie is een ontdekkingstocht
Er zijn veel publicaties verschenen over wat is nu creativiteit. iedereen is op zijn of haar manier creatief. Of het nu gaat om een trui breien of een tekening maken, we zijn allemaal creatief.
In de communicatie ligt dit iets gevoeliger. Toegepaste creativiteit vereist mensenkennis overtuigingskracht en soms zelfs gevoel voor dramatiek. Iets creëren dat een ander ongevraagd wil aannemen en zich door wil laat verleiden. Teksten die betoveren en inspireren. De zoektocht naar juist dat ene beeld, de vorm die precies past bij de boodschap.
Campagnes
Of het nu gaat om een lokale of landelijke campagne. De weg naar succes is een smal pad. Zoeken naar de juiste balans tussen inhoud en attentiewaarden. De teksten moeten naast informeren ook de strategische doelstellingen bereiken. De vormgeving is als een schilderijlijst die de boodschap omlijsten. Niet te nadrukkelijk maar ook niet ondergeschikt. Opvallend maar aansluitend op de aard van de afzender en verleidelijk genoeg om aan te zetten tot het lezen van de boodschap. Of dit nu gaat om offline of online campagnes, vorm volgt functie.
Corporate Identity
De ontwikkeling van een Corporate Identity is een vak apart. Een huisstijl is meer dan een fris en leuk logo. Het moet de identiteit van de onderneming uitstralen. Soms frivool, soms ingetogen. Dit vergt een grote dosis van inleving bij de vormgever. Inleving in hoe het bedrijf zich wil presenteren maar ook hoe de beleving van de ontvanger uiteindelijk gaat zijn.
Shop Identity
Winkels en showrooms sluiten naadloos aan op de Corporate Identity van een bedrijf of merk. Met dien verstande dat zij de bezoeker centraal stelt. Routing, emotie en aanzetten tot aankoop zijn hierbij in een perfecte balans gebracht. De ambiance en stijl moeten aansluiten op het aanbod van producten of diensten. Bezoekers moeten zich thuis voelen.
Ook weten wat Creatiefplaza creatief voor u kan betekenen?
Maak een vrijblijvende afspraak met Creatiefplaza en in een kosteloze analyse krijgt u inzicht in onze creatieve aanpak.